Harrastusbussille siivet

20.11.2021 klo 17.30

Oltiinpa kerrankin hyvissä ajoin liikenteessä. Tasan minuuttia vaille lähtöajan istui jokainen kyytiläinen bussissa. Paljon innokkaita heppatyttöjä ja muutama shoppailija suuntaamassa Kemijärvelle. Oi ei! Olin vahingossa ylibuukannut bussin, mutta minun onnekseni paikkoja oli peruttu vielä edellisiltana. Seuraavalla kerralla täytyy muistaa kysyä istumapaikkojen määrä hyvissä ajoin. Vain kolme paikkaa tyhjillään ja niistäkin yksi täytettiin paluumatkalla noukkimalla Kursusta kylästelijä kyytiin.

Mieltäni niin lämmitti kuulla, että osa oli jo laskenut päiviä milloin taas pääsee harrastusbussilla ratsastamaan. Olipa hyvä, että itsekin uskalsin hevosen selkään, edellisestä kerrasta taitaakin olla kolmisenkymmentä vuotta aikaa. Seuraava ratsastusreissu on vasta ensi keväänä ja sinne kannattaa ilmoittautua hyvissä ajoin, sillä tälläkin reissulla molemmat tunnit olivat täynnä. Vain edellisillan peruutuspaikan olisin myöhäisilmoittautuneelle voinut luovutta. Ison ryhmämme tuloon oli varauduttu ratsastuskeskuksessa hyvin ja kahden ryhmän ratsastustunnit peräkkäin onnistuivat sujuvasti aikataulussa.

Toisten ratsastaessa odotteluaika sujui mukavasti leikkien ja pihakodassa tulilla eväitä syöden. Otettiin koekäyttöön 4H-yhdistyksen uudet halsterit. Tulevaisuudessa meiltä voi vuokrata niitäkin, tai jäsenet ehkä vain lainaa.

Kaikilla kuulosti olleen kivaa ja paluumatkalla suunniteltiin jo tulevia reissuja. Seuraavan kerran harrastusbussi liikkuu 11.12.2021 Rovaniemeä kohti. Harmiksemme laserammuntaa emme pystyneet järjestämään, mutta Rollohalli ja Santasport ovat vielä paikallaan.

Haaveissa matkattiin jo Leon Leikkimaahan ja toiset pohjoiseen, mutta lentokoneella. Eihän sitä tiedä vaikka jatkosuunnitelmassa harrastusbussi kasvattaisi siivet ja päästäisiin lentämään. Aina kannattaa haaveilla ja isosti, koska isoista saavutuksista saa nauttia isommin.

Tässä välissä pari huomiota Harrastusbussista, luulojen oikaisemiseksi. Harrastusbussi on Sallan 4H-yhdistyksen hanke, joka on osa isompaa Leader pohjoisen Lapin teemahanketta. Harrastusbussi ei ole Sallan 4H-yhdistykselle ostettu bussi, jolla reissataan harrastamassa vaan liikennöitsijältä ostettuja yksittäisiä matkoja harrastuskohteisiin. Harrastukset jokainen maksaa itse.

Kirjoittanut Sallan 4H-yhdistyksen toiminnanjohtaja

Annina