Syystuulia 2022

5.9.2022 klo 12:00

Syksy on aina uuden alku. Koululaiset siirtyy ylemmälle luokalle, toisinaan jännitystä ilmassa. Uusia oppiaineita ja ehkä uusia opettajiakin. Peruskoulun suorittaneet vaihtavat oppilaitosta ja suurin osa lähtee toiselle paikkakunnalle.

Meillä Sallan 4H:ssa kerhokalenteri kasataan joka syksy uudelleen. Kevätkausi yleensä mennään samalla sapluunalla. Vaikka osa kerhoista on jatkunut vuosikausia ja pitänyt paikkansa kalenterissa, niin jotain aina muuttuu. Tänä syksynä kerhonohjaajina jatkaa/aloitti jopa kymmenen mahtavaa nuorta! Eikä yhtään kerhoa tarvitse ohjata yksin, vaan kaikille löytyy kaveri, jopa minulle. Seurakunnan Virpi lupasi lähteä kaveriksi Välipalakerhoon. Nyt vaan toivotaan, että kaikkiin kerhoihin löytyy innokkaitta osallistujia.

Kerhot käynnistyy tällä viikolla, ja vähän ehkä jännittää millaisia kerholaisia tulee ja osaanko minä niiden kanssa olla. Paitsi Kursun kerho. Kursun kerho on jo vuosia toiminut omalla painollaan. Aloittavat kerhoilun aiemmin ja jatkavat kauden lopussa pisimpään. Iloisena yllätyksenä huomaan ajoittain uusia päivityksiä yhdistyksen ig-tilillä, terveisinä Kursun kerhosta.

Perjantaina avattiin uusi tiktok-tili yhdistykselle. Sallan 4H-nuoret, 4H-toimintaa nuorten näkökulmasta. Ensimmäinen näkyvä teko Nuorten illoista, joita on nyt noin joka kolmas viikko Kempurassa.

Jos ei kerhokalenteri näyttänyt jo täyteen buukatulta, niin lisättiin vielä viidelle tiistaille piirustelua Navan kanssa. Nava on pienestä asti harrastanut piirtämistä. Osa ehkä muistaa muutaman vuoden takaisen taidenäyttelyn kirjastolla. Tästä on lyhyt matka fantasiamaailmaan, mikäli se kiinnostaa.

Harrastusbussi -hanke alkaa vetää viimeisiään, mutta vielä ehtii mukaan ja kohta luetaan hankkeen kyselyiden tuloksia. Kannattaa kahlata kotisivuja läpi, ehkä löydät jotain Sinullekin sopivaa toimintaa.

Nähdään!

Kirjoittanut